Renk seçin:


Tesettür HAkkında Hocalardan Soru Ve Cevaplar

Tesettür HAkkında Hocalardan Soru Ve Cevaplar
Reklam


  • “Teferruat”
    diyerek saçları açmak uygun mu?
  • “Teferruat” diyerek saçları açmak
    haramdır. Hele kapanmaya önem vermeyenin imanı gider.
  • Sokağa
    çıkarken peruk takabilir miyim?

  • Sokağa
    çıkarken peruk takmak zaruretsiz
    caiz değildir. Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman,
    kadının peruk kullanması caiz ve lazım olur. Zaruret, başka çare
    bulamamak demektir. Sadece zaruret halinde peruk takabilirsiniz

  • Tesettür
    Sadece Peygamber Hanımlarına Değil mi?
  • Tesettür için (Nur Suresi 31. ve Ahzab
    Suresi
    59. âyetler de) hitap
    sadece Peygamber hanım ve kızları mı, yoksa müminlerin hanımlarına da
    söyle deniyor mu?
  • Tesettür sadece Peygamber hanımlarına
    değil, herkesedir.Namazın
    nasıl kılınacağı, fazları, haramları, namazı bozanlar vesaire Kur’an-ı
    kerimde yazmadığı gibi, tesettürün nasıl olacağı da Kur’an-ı kerimde
    açıkça yazılı değildir. Bunu Peygamber efendimiz bildirmiştir. Mesela
    cariye denilen bayanların tesettürü farklıdır. Bunu da Resulullah
    efendimiz bildirmiştir. Onun için sadece bir meseleyi Kur’an-ı kerimden
    anlamak çok zor, hatta imkansızdır. Bu yüzden fıkıh kitaplarına bakmak
    gerekir. Mealden tefsirden din öğrenilmez.
  • Tesettür ne zaman
    emredildi?
  • 625 ve 627 yılında
    kadınlara örtünme emri
    geldi.
Kadınların
Peygamber efendimize gelerek
sual sormaları, oturup dinlemeleri hicab âyeti gelmeden önce idi. Hicab
âyeti gelince, kadın erkek artık bir arada oturulmadı. Kadınlar
soracaklarını, ezvac-ı tahirattan sorup öğrendiler. Resulullah
efendimiz ise 632’de vefat etti. Demek ki

Peygamber efendimiz,
tesettür âyetinden 5
yıl sonra vefat etti. Ondan
önce tesettür yoktu. Önceki hayatını anlatıp,”Resulullah kadınlarla
oturup konuşurdu, kadınlar açık gezerdi” demek yanlış olur.

 

Beş
vakit namaz
, miladi 621 yılında
ve hicretten bir yıl önce mirac gecesinde farz oldu.

 

 

Mirac’dan önce,
yalnız sabah ve ikindi namazı vardı.

 

 

Ramazan orucu,
624’te farz oldu.Zekat da 624’te Ramazan ayında farz
oldu.Hacise 631’de farz oldu
  • Eşarp manto içine konulamaz mı?
Bir
âyette, (Başörtülerini yakalarına örtsünler) denildiğine göre,
eşarbı mantonun içine koymanın, bu âyete aykırı olduğu söyleniyor.Başörtüsünün mutlaka göğsü ve omuzları kapatacak şekilde olması şart
mı?Mantonun içine konsa mahzuru olur mu?
  • Şart olan saçları örtmektir. O âyet-i
    kerimenin meali şöyledir:
([Kadınlar,
yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el,
yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [saç, kulak, boyun,
gerdan gibi ziynet takılan yerlerini] göstermesinler, başörtülerini
yakalarına kadar
[saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!)
[Nur 31]
Demek ki, başı
örtmekten maksat, saçları, kulakları ve gerdanı örtmektir. Bu
örtünmenin şekli değil, önemli olan örtülmüş olmasıdır.

Örtü,
dikkati çekecek renk ve şekillerden de, uzak olmalıdır.

  • Babam da  beyim de  açılmamı istiyor ne
    yapayım?
Babam,”Kızım
açılmazsan hakkımı
helal etmem” diyor. Ben de babamın kalbinin kırılmaması için ve bana
hakkını helal etmesi için açılsam günah olur mu? Beyim de, açılmamı
istiyor.”Ben de hakkımı helal etmem” diyor.
  • Dine aykırı işte hiç kimsenin sözüne
    uyulmaz. Ana, baba, koca ve âmir de emretse, onun sözü yerine
    getirilmez. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Hâlıka
isyan olan işte, mahluka itaat olmaz.)
[Hakim]

 

 

Yani Allah’a
karşı gelinen, günah olan bir işte, mahluka yani insanların sözüne
uyulmaz. Yaptırılan iş, Allah’ın rızasına uygun değilse, ana baba da,
koca da söylese önemi yok, kalbi kırılmış olmaz. Bedduaları da geçerli
olmaz. Ana babanın ve kocanın hatırı için günah işlenmez. Onlara ana
hakkını, baba hakkını, koca hakkını veren de Allahü teâlâdır. Seni de
onlara emanet etmiştir. Senin hakkın ne oluyor? Senin hakkını niye hiç
gündeme getirmiyorlar? Hepimiz en önce Allahü teâlânın hakkına yani
dinimizin emir ve yasaklarına riayet etmeliyiz.

Namazda erkek mi var ki kadın kapanıyor?

Sonuçta kadının kapanması erkekten korunmak
için değil mi? Namazda neden korunacak ki?
  • Namazda kapanmak erkeklerden korunmak
    için değil, Allahü teâlânın emrine uymak içindir.
Erkeklerden
korunmak da Allahü teâlânın emridir. Allah’ın emri
olmazsa niye erkeklerden korunalım ki?
  • Erkekler saçımızı görse ne olur?
Allahü
teâlâ
erkeklere göstermeyin dediği için göstermemek gerekir.Namazda kapan diyorsa kapanmak gerekir. Müslüman kadınların yanında
göbek ile diz arasını kapat diyorsa kapatmak gerekir.Hıristiyan kızlarına karşı erkek gibi kapan diyorsa, saçımızı da
hıristiyan kızlara göstermemek gerekir. Kâfir kızı görünce ne olacak
denmez. Allahü teâlâ, söz dinleyenle dinlemeyeni ayırt etmek için böyle
emirler veriyor. Ahirette bunların hesabını soracak. Şunu emrettim niye
yapmadın diyecek.
  • Kaç yaşında kapatmak gerekiyor?
11 yaşında bir
kızım var. Annesi dekolte kıyafetle gezdiriyor.”Şimdilik çocuk
hevesini alsın, zamanla bıkar ve kendisi bırakır” diyor. Hanımın
görüşünde isabet payı var mıdır?
  • Hanımınız çok yanlış söylüyor. Aksine
    kız çocuğu, açık saçık giyinmeye alıştı mı, artık kolay kolay
    bırakamaz. Çünkü, atalar, (Alışmış, kudurmuştan daha beterdir)
    buyuruyorlar.

Kabul ederse
eğer, ona fıkıh kitaplarındaki mesela Tam İlmihal’deki şu ifadeyi
gösterirsiniz:

(7-10 yaşında
olan gösterişli kızlar ve 15 yaşını dolduran veya bâliğa olan bütün
kızlar, kadın hükmündedir. Böyle kızların başları, saçları, kolları,
bacakları açık olarak, [zaruretsiz] yabancı erkeklere görünmeleri haram
olur.)
Görüldüğü gibi, yedi yaşından itibaren kapatmak gerekiyor.

  • Ayaklara çorap
    giymeden dışarı çıkmak caiz mi?
Yazın
başörtülü bayanları görüyorum ayaklarında çorap yok.  Hanefi
mezhebine göre ayaklar açık olarak gezilebilir mi?
Alimler
farklı bildirmişlerdir. Namaz dışında avrettir ve avret değildir
diyenler de olmuştur. En iyisi namazda ve namaz dışında ayakları
çorapla örtmelidir. Ayağı açık gezenlere de haram işliyor dememelidir.
  • Kadınların tam tesettürlü haşema ile bayanlarla
    beraber denize girmesi caiz mi?
  • Kadınlara pantolon ve benzeri şeyleri,
    başkalarının yanında giymesi caiz olmaz. Bir de suya girince haşema
    ıslanıp yapışabilir. Saliha kadının, saliha kadına göbek ile diz
    arasını göstermesi haram olur. İnce ve vücuda yapışık elbise yok
    hükmündedir. Fasık ve gayri müslim kadınlara vücudunu gösteremez. Ama
    bir ihtiyaç olunca Hanbeli mezhebini taklit ederek, saçı ve kolları
    açık onların yanında durabilir.
  • Başörtüsünün omuzları
    da örtmesi şart mıdır?
  • Başörtüsünün omuzları örtmesi şart
    değil, boynu örtmesi şarttır.
  • Kadının çene altı da
    avret midir?

Kadınların yüzlerinden başka
yerlerinin örtülmesi gerektiğini kitaplarda okuyoruz. Yüz neresidir?

  • Evet. Kapatmak şarttır.
  • Yüz, alnın üst kenarından çene ucuna,
    bir kulağın başlama yerinden diğer kulağa kadar olan kısımdır.

 

  • Namaz kılmayan kadının da kapanması şart mıdır?
  • Sadece
    namaz kılanın değil, namaz kılmayanın da tesettüre riayet etmesi
    şarttır.
  • Kadınların ince
    naylon çorap giymesi caiz midir?

Bayanların,
kalın olup ten rengi çorap giymesi caiz mi?

  • Cildini, kıllarını gösteren çorap yok
    demektir.

Caizdir. Çünkü
dizden aşağısı kaba avret yeri değildir

  • Kadınların
    kollarının dar bir buluz ile örtünmesi caiz midir?
  • Caizdir. Göğüs kısmı hiç belli
    olmamalıdır. Sırt da
    kaba avrettir. Orası da bol ve kalın olmalıdır.
  • Tesettürün
    farz olduğunu kabul ettiği halde kızının
    kapalı
    olmasına karşı çıkan onu engellemek isteyen bir ana baba küfre düşer mi?
  • Baş örtmenin farz olduğunu bilir de,
    kızımıza bir zarar gelmesin diye
    aç diyorsa haram işlemiş olursa da, küfre girmez. Kapanmayı bu asırda
    lüzumsuz görüyorsa kâfir olur.
  • Dar
    pantolonla gezmek ve namaz kılmak caiz
    midir?
  • Dar pantolonla gezmek caiz değildir.
    Kaba avret
    yerlerine yapışık dar pantolonla namaz kılmak mekruhtur, başkalarına
    karşı istenilen tesettür yapılmış olmaz.
  • Saçı
    boyatmakla tesettür sağlanmış olur mu?

Bazıları,
(Saç boyanınca, kendi saçı görülmediği için,
kapatmaya gerek yok, peruk gibi olur
) diyorlar. Saçı boyamakla
tesettür sağlanmış olur mu?

  • Böyle tuhaf bir sual ile ilk defa
    karşılaştık. Bu,
    elbise giyinmeyip vücuduna krem veya renkli boya sürmeye, sonra da
    tesettürlü olduğunu iddia edip, tenim görülmüyor, boya görünüyor demeye
    benzer. Yahut bakınca içini gösteren renksiz naylon elbise giymeye
    benzer.
  • Bone  caiz mi?

Fransızlardan
gelen ve takılınca eşarbın
altından görülebilen boneyi kadınların kullanması caiz mi?

  • Hepsi caizdir. Bone, saçları toplamak ve
    dışarıdan
    görülmesine mani olmak için kullanılıyor. Bone takılmazsa eşarp kayar
    ve saç görülebilir. Bone uygun bir örtüdür.
  • Yahudi marka
    eşarpları kullanmak caiz midir?
  • Eşarbın veya bonenin gayri
    Müslimlerden gelmesinin hiçbir zararı olmaz. İbadetlere mahsus olmayan
    şeyleri kullanmak caizdir. Peygamber efendimizin papaz ayakkabısı ve
    Rum cübbesi giydiği hadis-i şerifle bildirildi. (Mevahib, Tirmizi)
    Gösterişli ipek bir eşarbı Müslümanlar
    da imal etse kullanılması uygun
    olmaz. Gösterişsiz yani uygun olanı gayri müslim de imal etse, mahzuru
    olmaz
Reklam
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ